Monday, July 12, 2010

Man ska inte klaga på värmen

men nu gör jag det i alla fall. Det är ca 30 grader varmt både ute och inne. Solen disar bakom en massa moln så det är lika ljust som en tidig eftermiddag i november.Jag kan inte vara på balkongen för där håller takarbetarna på och målar så det stinker f-n. Mitt huvud värker. Jag är för varm och trött för att göra något vettigt. Jag orkar inte ens läsa! Nu får det väldigt gärna komma en skur och rensa upp luften lite.














För att muntra upp mig själv och kanske även någon av er därute i bloggosfären lägger jag upp några bilder från förra veckan. Först ut en krispig sallad full med örter som jag odlat själv på balkongen(ler malligt och inbilskt).

Jag måste ju också visa mina tyginköp jag gjorde på Myrorna i slutet av förra veckan. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad det ska bli av dem än men det löser sig nog. Jag är särskilt nöjd med den grön-blåblommiga gardinlängden för 75 kr. Det står handdruck och Design Millefleur på den men det upptäckte jag först när jag kom hem. De andra tygerna är stuvbitar samt en liten duk. Jag hittade även bonaden med den galna pippin i blått och grönt för 25 kr. Har ingen aning vad jag ska ha den till men den gick liksom inte att motstå.

1 comment:

Jul i Laloland said...

fantastiska tyger!!!