Wednesday, November 29, 2006

Hej tomtegubbar slår i alla glasen...












Den andra advent hade jag tänkt bjuda några kompisar på ett litet glöggparty. Problemet var, åtminstone fram till igår att jag inte har några glöggmuggar. Jag letade lite i helgen när jag var på stan med föräldrarna men utan resultat. Men så igår fick jag en briljant idé: jag ska leta glöggmuggar på loppis! Efter vegolunchen åkte vi därför till Myrorna i Ropsten, en enorm second hand med en rejäl porslinsavdelning. Jag tänkte att där om någonstans borde jag kunna hitta några annorlunda glöggmugar och mycket riktigt där stod de. För 60 kr fick jag dessa fyra små laserade koppar, dekorerade med glada tomtar som alla bär på olika saker (paket, äpplen, en korv och ett ljus). Jag skulle känna mig riktigt nöjd om det inte vore för det att vi kommer att vara minst fem personer på glöggbjudningen. Jag ser ingen annan råd än att det får bli Myrorna igen. Det finns ju en del second hand affärer på Söder också.

No comments: