Wednesday, November 29, 2006

Tenta och blodpudding = vardag?

Ja, som ni kanske har märkt av (in)aktiviteten här på bloggen har jag haft mycket att stå i det senaste och därmed har maten fått stryka på foten. Det har varit mycket uteätande och halvfabrikat ett tag nu(ja, jag vet vad jag har sagt om halvfabrikat men har man bråttom så har man). I helgen var det dock fest. Då var mina föräldrar här och då blev det restaurangbesök. Vi besökte Papa Gallo på Götgatan och åt retroklassikern plankstek. Plankan var rejält tilltagen med goda tillbehör (grillade tomater,sparris, béarnaisesås m.m) men jag kan sätta pengar på att moset var gjort på pulver och det tycker jag egentligen inte är ok när man betalat 179 kr. Men - vi blev mätta och hade det trevligt och som "efterrätt" beställde jag och mamma in var sin Irish coffee. Mumma!
Tyvärr gick det snabbt att komma tillbaks till verkligheten då jag var tvungen att ägna början av veckan åt tentaplugg (tentan skrevs f.ö. idag)så inte heller den här veckan har bjudit på några större kulinariska upptäckter. Till middag åt vi blodpudding som serverades med knaperstekt bacon, strimlad vitkål och hemkokta lingon. Inte så pjåkigt alls faktiskt, trots att jag var ganska skeptisk när Kärleken först föreslog menyn. Dessutom är det bra med lite järntillskott så här i vintermörkret. Blir det aaalllldrig någon snö förresten?

No comments: