Friday, October 29, 2010

För dig som har barnasinnet kvar












Jag har jobbat med Halloween idag med mina elever och hittade det här roliga, animerade huset hos Ben & Jerry när jag letade material. Eleverna tyckte det var jätteroligt att leta information i spökbiblan (och trycka på skrikburken). Det var förstås ett moraliskt övervägande om man ska låta dem jobba med reklambaserat material men jag tyckte att det rörliga husets fördelar var större. Det fanns fina färgläggningsbilder att trycka ut och olika rum att besöka i huset där det även fanns "ghoulish games", recept och annat kul. Titta in! Om inte annat för att få se monstren hoppa fram när du flyttar muspekaren och lyssna till skrik på burk. Hoppas att jag inte får skit från några föräldrar nu bara...

Update. Det kanske hade varit på plats med en länk också? Här kommer den.

2 comments:

Metronyx said...

Åh vilken underbar sida, ja jag kunde då roa mig. Kan inte vänta tills minstingen i familjen vaknar så att jag får visa henne denna (att favorit glassen är Ben och Jerry's gör inte saken sämre : ))

Fridolin said...

Vad kul att du också gillade den! Hoppas att barnet gör det också. Jag tyckte att det fanns rätt mcyket kul. Foajén i spökhuset får mig att tänka på boken om när spöket Labans pappa var sjuk och ahn fick vikariera som spöke.