Sunday, November 21, 2010

Månadsjournalen

Jag har inte hunnit med att blogga så mycket det senaste så här kommer en liten update på vad som hänt det senaste. Så om ni inte kunnat bärga er i väntan på rapporterna om mitt rafflande liv ska nu få er lite livs. Här får ni både se bilder från min spis och från mitt besök på hemmaplan i Västergötland. Hoppas att ni inte ramlar av stolen av spänning där framför datorn nu!

Först ut bilder från föräldrahemmet. Mamma och mina syskon hade tapetserat om både hall och matrum och det blev superfräscht och fint. Med nya gardiner och nytt porslin blev det så här mysigt! De har verkligen gjort ett superjobb. Försökte föreslå för syrrorna att de kunde komma hemtill oss och ta sig an våra gula 90-talstapeter men just då var de inte så sugna. Jag förstår inte varför...

Det var mysigt att få träffa hela familjen. Det blir inte så ofta sedan jag flyttade till Stockholm, särskilt inte sedan jag började jobba heltid men jag märkte hur mycket jag saknat att 'bara vara' med in familj. Jag och minsta lillasyster tittade på youtube-klipp och skrattade så att tårarna trillade.

Det är också kul att träffa knäppkissen, även om hon inte alltid känner detsamma om mig.Har ni sett Simon's cat någon gång förstår ni hur hon funkar.













SKARA
En av dagarna åkte mamma, mina syskon och jag till Falbygdens ost och smakade ostar och njöt av julstämningen som rådde där.Därefter åkte vi till Skara och åt lunch. Skara är en liten söt stad med gamla anor. Delar av den vackra domkyrkan lär dateras till 1000-talet så jag knäppte några foton på den men också på andra, vackra om än betydligt yngre byggnader i centrum.





No comments: