Sunday, October 10, 2010

Höstljus

Det är inte bara höslöven som sprakar av färg så här års. Igår när jag tittade ut genom köksfönstret lyste himlen i intensivt rosa och aprikosa toner. Jag försökte fånga det hela med min lilla kompaktkamera men den lyckades förstås inte riktigt återge färgerna. Första bilden är tagen utan någon inställning alls (för blå) och dne andra med inställningen "cloudy" som ska kompensera för ljusbristen men då blev det för rött istället. Men jag tror ni fattar ändå.För en liten stund fövandlades söderförortens vattentorn till ett sagoslott i skogsbrynet, eller till en fästning i Mordors utkant. Vackert var det i alla fall.


3 comments:

Jul i Laloland said...

"... Mordors utkant..." Underbart!!!

moa said...

Åh,dom var fina ihop. Skulle kunna ha dom som tavlor intill varandra:)

Fridolin said...

Tack! Fast jag tror inte att upplösningen fixar någon större förstoring tyvärr.