Sunday, October 10, 2010

Höstmakeover på balkongen

Jag köpte en massa fina höstblommor till min balkong men tiden och orken räckte inte riktigt till att plantera dem fint också. De har fått stå, lite styvmoderligt behandlade i sina krukor rakt i blomlådan och sett töntiga ut med bladen knappt uppstickande ovanför lådkanten. Idag fick jag dock ett ryck och tog tag i det hela. Jag hade en säck citronjord som jag aldrig använder så jag knödde ner plantorna i jord. Jord som jord tänker jag. Vi får väl se om jag tänker fel.

Tyvärr räckte inte jorden riktigt till så jag kommer väl få köpa mer jord och slänga på. Det blir väl lagom till jul att döma av min oerhörda företagsamhet hittills... Men det blev fint tycker jag, även om jag ångrar nu att jag inte köpte en bollkryss i djuplila. Jag köpte en gul för att jag fick för mig att den skulle lysa upp balkongen lite men en lila hade nog varit finare till de andra blommorna.














Som ni kanske ser gillar jag prydnadskål mycket och det finns så många fina varianter nu. Jag tycker de är superfina ihop med ljung. Min mamma avskyr ljung. Det är för att hennes mormor som var full med skrock sa att ljung inomhus förebådar död. Jag gillar ljung men den får hålla sig utomhus...

No comments: