Friday, June 01, 2012

Köttfärssås gjord på isterband



Ja du läste rätt. Precis så var det. Här kör vi på cross over kitchen! Vi hade nämligen isterband över från en tidigare middag och de låg där, stekta och övergivna och då fick jag en idé. I Italien lagar man ju köttfärssås av rå salsiccia så man borde ju kunna använda isterbandens inkråm för att göra köttfärssås också tänkte jag och så gjorde jag det. Med fullvetskap om att det kunde gå helt åt helvete.  Jag gjorde annars som jag vanligtvis gör när jag gör  en vanlig köttfärssås men slängde även i skvätten (ganska rejäl) vitt vin som var kvar sedan helgen, massvis med vitlök och toppade med färsk basilika. Det blev faktiskt jättegott! Men det berodde kanske på att våra isterband inte var så hårt rökta. Det är kul i alla fall när experiment faller väl ut.

No comments: