Friday, May 27, 2011

Judith och Judith kan dra något gammalt över sig













Nu har vi hållit på i ett halvår och kämpat med vårt internet som går av och på stup i kvarten. Det försvinner några minuter för att sedan komma tillbaka. Inga långa avbrott men tillräckliga för att förstöra en internetbetalning, sabba ett inlägg i bloggen eller en facebookkommentar.När avbrotten kommer kan man lyssna på Spotify så mycket nät finns tydligen. Telefonen fungerar också men sidorna orkar inte ladda upp. Det är högst enerverande.

Sambon har ringt otaliga gånger till comhems kundsupport som hela tiden lovar att höja signalsstyrkan, frågar om vi har startat om modemet (ja för hundratusende gången i ordningen), om vi bytt sladd osv. men problemet kvarstår. Grejen är ju den att vi alltid haft trådlös uppkoppling (ett förslag var att vi skulle återgå till kabel!) och vi hade bättre uppkoppling förr innan vi betalade mer pengar för att få en ännu bättre sådan...

Senast krävde sambon ekonomisk kompensation då började helt plötsligt nätet uppföra sig väl, i hela två veckor har det fungerat ganska bra men nu har det börjat försvinna igen. Förklaringen senast var då att om det bor fler comhemanvändare i samma hyreshus så "kan det bli så". Det tycker jag att Judith och Judith kunde gå ut med i reklamen: "Om din granne surfar får du läsa istället".

Jag ger mig fan på att det kan spara pengar eller nå't genom att sänka signalstyrkan för varje gång vi ringt blir det lite bättre och sen försvinner det igen...(Okej jag börjar kanske bli lite paranoid nu men jag blir galen på det här!)

2 comments:

Ola Eriksson said...

Hej,

Det låter inte alls bra där det, både att uppkopplingen inte fungerar och delar av de svar du fått från vår kundservice. En av de stora fördelarna med vårt nät är till exempel att dina grannars surfvanor inte alls påverkar dig och ditt bredband.
Du får gärna fylla i det här formuläret http://www.comhem.se/comhem/-/417386/417386/-/index.html så återkommer vi till dig så fort som möjligt för att göra en ordentlig genomgång om vad som är fel hos dig och för att se vad vi kan göra.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Metronyx said...

Helt sjukt Fridolin, vadå om fler hushåll har comhem så blir det strul!!!! Ja är inte det målet att många användare ska ha comhem då, hur hade bolaget tänkt då? Att folk inte skulle märka den lilla egenheten? Näe, kolla efter annan leverantör!