Thursday, May 05, 2011

Och hon frös och hon nös....

atjo, atjo,atjo prosit. Jag blev ju vrålförkyld lagom till påsklovet. Kände mig bättre över påsken men nu är det lika täppt igen. Jag vet inte om det är ett nytt virus eller det gamla som fått en nystart men träligt är det i alla fall. Jag som aldrig brukar vara sjuk. Imorse gjorde det ont i huvudet upp i pannan, ungefär som när man har fått en kallsup och näsan rinner -om den inte får smak för variation och istället blir täppt.

Inläggen blir lika rafflande som livet känns i stort så därför händer inte så mycket här. Maten som lagats den här veckan har inte lagats av mig i speciellt stor utsträckning. Sambon fixade plommonspäckad fläskkarré i början av veckan och sedan tonfiskpasta. Dessa två rätter har vi kalasat på i veckan med undantag för tisdagen då en kär vän var här. Då blev det en matig sallad med bulgur, rödbetor och ruccola. Men sådana sallader har jag bloggat om så många gånger förr att de väl mer väcker leda än matlagningslust hos någon. Jag får återkomma när jag har något att säga på riktigt...;)

1 comment:

Jul i Laloland said...

Träligt är ordet. Trist när det inte ger sig liksom, eller kommer in i andra andningen.
Krya på dig och lägg fötterna högt i soffan i morgon!