Wednesday, May 11, 2011

Man-tager-vad-man-haver-sallad














I söndags var jag på möhippa för en kompis. Vi picknickade på klipphällarna vid kristineberg och sedan stod kajak på schemat (som jag bangade då jag inte trodde att kallvattendop pskulle vara främjande för hälsan). När jag kom hem var jag alldeles slut så det blev ingen avancerad matlagning. Ingen av oss orkade handla. Jag improviserade istället ihop en sallad av vad som fanns i kylen. Det blev riktigt gott och snygg tycker jag. Det gör mig glad när man kan ta vara på det man har istället för att slänga.

Detta hade jag i:

4 kokta potatisar + vinägrett (med vitlök!) som fanns i kylen
1 burk sardiner i olja
strimlad romansallad
ruccola
tomatklyftor
morotslantar
gröna oliver fyllda med vitlök/ansjovis
turkisk paprika i tunna ringar

No comments: