Sunday, March 27, 2011

Hej, jag heter Frida, jag är hemnetmissbrukare

Jag läste för ett tag sen i Metro, eller någon annan blaska, om ett nytt fenomen nämligen "Hemnetberoende". Det handlade om människor som trots att de inte alls tänkte byta boende surfar runt på Hemnet titt som tätt. Jag behövde inte läsa särskilt länge för att förstå att jag är en sån.

Jag tycker att Hemnet är jättekul. Å ena sidan får man bra koll på priser och vad för slags boenden som finns runtomkring i stan men framförallt får man titta in mängder av fina, liksom vansinnigt fula hem. Det är som ett komplement till glassiga heminredningstidningar där allt är fixat och tillrättalagt och dessutom är det ju helt gratis!

I veckan hittade jag t.ex. detta läckra retroinredda hem. Tyvärr minns jag inte riktigt var det låg ( Aspudden? ) men söder om Söder är det i alla fall. Lite häftigt tycker jag i alla fall att det är att det gömmer sig såna här pärlor lite varstans. Det är det som är tjusningen med Hemnet. Att det där supersnygga hemmen faktiskt kan finnas bakom väggen inne hos grannen.



No comments: