Sunday, March 13, 2011

Längtar efter pasteller och pyssel

Just nu längtar jag efter tid att greja här hemma. Jag vill hälsa våren välkommen med pasteller och krispiga tulpaner. Jag vill hinna baka, pyssla och så fröer. Kanske är det bara för att jag vet att jag inte alls kommer att ha tid med det under kommande vecka som redan är fulltecknad (utvecklingssamtal m.m.). Ibland blir jag verkligen störd över att allt roligt måste hinnas med på helgen och framförallt över att helgerna är så förbannat korta. (Särskilt om man är ute på galej och blir liggande en hel dag efteråt).

Ett sätt att sätta lite guldkant på vardagen är att ha fint omkring sig. Därför försöker vi städa varje helg. Skittråkigt -jag vet men sedan kan man njuta av att det är fint och prydligt i veckan.

Att ha fint runtomkring mig är en sak som får mig att må bra. Det kan vara små saker som förgyller vardagen. Som det här söta paketet med tepåsar till exemple. Jag köpte enbart för att det var snyggt. Det gör mig glad varje morgon när jag ska förbereda dagens första tekopp.

Något annat som gör mig glad är alla fina bloggar som finns härute i bloggosfären. En ny favorit är Mia Örhns receptsajt som är fylld med lockande bilder på läckra bakrecept. Man blir sugen på att baka precis allting. Kanske är tur för midjemåttet att jag inte har så mycket tid...

1 comment:

Jul i Laloland said...

I hear you!