Tuesday, July 14, 2009

Blommande te

När jag var i Göteborg i våras köpte jag två små handknutna tebollar jasminte. De var dyra men någon gång får man ju unna sig lite så jag slog till. Det roliga med tebollarna är att när man lägger dem i hett vatten slår de ut och en blommar vecklar ut sig i mitten, vilket i alla fall fascinerar mig som är barnslig till min natur.

Så när jag häromdagen hittade påsen med tebollarna, som jag hade glömt längst in på hyllan där jag förvarar te, var jag tvungen att testa dem. Jag tror att gubben i affären lurade mig när han sa att det var jasminte för det smakade det verkligen inte och jasminblommor är väl vita? Fast lite kul var det ju i alla fall med blommor i koppen. Smaken var dock inte så speciell så det kommer nog inte bli någon stapelvara i hemmet.

2 comments:

moa said...

ruggigt fint om man har muggar i glas.

Lia said...

tjusigt! har själv letat efter sånna i göteborg, vart hittade du dom? :)