Monday, May 25, 2009

Ytterligare en pastasallad...














Varför konstla till det när det är så gott? Sallad är perfekt när man behöver rensa kylskåpet på en massa slattar så här fick resterna av kycklingen från dagen innan slinka ned tillsammans med några ensamma champinjoner och coktailtomater som var för få för att hitta på något kul med. Såsen som ni ser till vänster mixades ihop av crème fraiche och en rejäl bit av den där billiga chèvrestubben jag köpte i för ett tag sedan. Det blev riktigt gott så den kan jag tänka mig att göra igen och kanske bara servera som dippsås eller som tillbehör till klyftpotatis kanske?

Pastasallad
Ta vad du tycker är gott

Detta ingick i den sallad du ser ovan:
kokta pastaskruvar
½ grillad kyckling, urbenad och delad i mindre bitar
champinjoner i skivor
coktailtomater i halvor
1 ätmogen avocado i bitar
ett par nävar blandade salladsblad
ca 10 kalamataoliver

Chèvredip
ca 2 dl crème fraiche (jag använde den feta ekologiska)
ca 50 g chèvreost
1 vitlöksklyfta
1 tsk färsk timjan
1 tsk honung
svartpeppar
ev lite salt

Skala av det vita mögelhöljet från osten. Bryt osten i mindre bitar och lägg tillsammans med crème fraiche,en pressad vitlöksklyfta, honung och timjan. Mixa ihop alltsammans och smak till sist av med peppar och salt.

1 comment:

Anonymous said...

Om det inte var för att jag känner igen Ditt porslin, skulle jag lockas tro att Du fotat alla maträter på 5-stjärninga restauranger. Du är ju formidaabel....
Synd att vi inte träffades på Evelinas fest. Nu har vi Dig kvar att fira. Säg bara till!!!!
Hälsar hon med räkpajen