Wednesday, October 11, 2006

Impuls!

Nu är det bekräftat igen. Jag är inkapabel att göra planera klädköp. Idag på min lediga dag hade jag bestämt mig för att gå ut på stan och införskaffa det där som alltid fattas varje morgon när jag står där framför garderoben, vildögt stirrande och maniskt letande efter en fungerande kombo. med andra ord - jag skulle köpa basplagg.Tråkiga tröjor med enkla ringningar i vitt,svart och möjligen grått. Praktiska med lång ärm så här till vintern. Och vad blev det? En totalt opraktisk knäkort klänning med söta 40-talsärmar i ett material som är totalt oförenligt med svensk vinter. (Den var på rea för 99:- vill jag säga till mitt försvar.) En något mer praktisk grå grovstickad tröja (fast det ska erkännas att 3/4-ärm nog inte är jättevarmt när höstvindarna tilltar). Sedan blev det en lätt genomskinlig kortärmad vinröd blus från Indiska med rund krage och rara små,små prickar (ähum, får väl hoppas att jag har någon värmande cardigan på lut) och slutligen en blommig skjorta (även den med kort ärm). Så mycket för den planerade shoppingen. Tur att Kärleken följde med och styrde upp den här höstens kappinköp. Gud vet vad jag hade kommit hem med annars. Ett nattlinne med rosa elefanter?

No comments: