Wednesday, August 07, 2013

Juli i sammandrag

Mitt senaste upplägg var ju inte så upplyftande och även om humöret har pendlat lite också sedan dess så känns det mesta lättare nu. Vi åkte ner till mina föräldrar över midsommarhelgen och sedan åkte även  jag och Ivar dit igen själva och spenderade nästan två veckor där i mitten av juli med bara en dörröppningslängd till frisk lantluft och grönt gräs. Skönt.

Mamma, pappa och min syster hjälpte till och avlastade mig om morgnarna när amningen var avklarad så att jag fick sova ett par extra timmar och det var otroligt skönt. Och jag tror att mormor och morfar tyckte det var ganska mysigt också att låta barnbarnet ta plats mellan dem i sängen.


















Vi åkte på utflykt till Lidköping och träffade en vän (mer om detta i ett separat inlägg), träffade stora delar av tjocka släkten, fick massa fina bäbispresenter, åt god mat, spenderade en härlig dag i solen och lekparken med en gammal klasskompis och hennes son och vi satt ute och snoppade jordgubbar som sedan blev sylt och saft och vi bakade en härlig tårta till min pappas födelsedag (se recept). Till födelsedagen  kom också min kille ned för att vara med på firandet. Efter födelsedagen stannade vi ytterligare några dagar och hann bland annat en utflykt till den fina sommarstaden Hjo vid Vätterns kant innan vi bilade tillbaka hem till förorten och vår stekheta lägenhet.

No comments: