Tuesday, June 07, 2011

Tjuvstart på sommarlovet

Just när man är som tröttast och mest sugen på att bara lägga ner för sommaren kom den lägliga Kristi himmelfärdshelgen, extra lång dessutom då den sammanföll med nationaldagen. Jag och sambon åkte ut till svärföräldrarnas lantställe för lite avkoppling. Vi hade en enorm tur med vädret. Solen strålade och det fanns inte ett moln i sikte. Vi solade, grillade och levde sommarstugeliv. Det enda vi inte gjorde var att bada. Det är vi båda alltför stora badkrukor för att ta oss till i början av juni.

Det kändes ändå som om semestern hade startat på riktigt. Särskilt som naturen verkar ha fått spel. Allt som normalt blommar runt midsommar står i blom redan nu -hundkex, midsommarblomster och lupiner. Jag är glad att jag tog med kameran ut. Det är vackert i Svedala så här års.




1 comment:

Metronyx said...

Sommarlov är ett ganska vackert ord tycker jag,hrm jag antar att lärare i synnerhet håller med : )