Tuesday, June 07, 2011

Dags att shoppa något nytt?














När ens kläder ser ut på det här sättet kanske man får lov att unna sig något nytt? Här ovan ser ni min favoritcardigan och mina favojeans. Cardiganen fick jag i julklapp av sambon för flera år sedan och den är från Filippa K och som jag har använt den! Fantastiskt material, den har hållit formen bra även efter otal tvättar men eftersom den är gjord i en ullblandning räcker det oftast med att vädra den. Ni förstår ju sorgen när det gick hål i armhålorna! Jag tråcklade ihop den och fortsatte använda den men nu är hålen tillbaks igen. I samma veva upptäcker jag att mina favojeans också blivit skrevslitna. Dem har jag också lappat ihop nu men särskilt elegant är det ju inte. Dessutom är alla mina jeans lappade på liknande sätt. Lever i förhoppningen att ingen ska kunna se det men det kanske är dags att börja leta efter nya jeans...

No comments: