Wednesday, June 17, 2009

Och så lite bilder från balkongodlingen...

Jag väntar ivrigt på att min mynta ska ta fart på riktigt och bli lika frodig som förra året då den spred väldoft och lockade till sig humlor och fjärilar. Timjanplantan repade sig trots att den fick stå ute i krukan i minusgrader under vintern och blommar nu snällt med ljust lila, skira blommor och gräslöken kom glatt opp den med. I år har jag köpt en salvia för att den var snygg att se på så tipsa gärna om ni har några goda recept som tarvar salvia! Jag har också köpt på mig en hängrosmarin, vilket kanske vr ett lite korkat köp då jag inte är så hemskt förtjust i rosmarin i mat men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig...

























Update: Jag tror vi kan skippa salviarecepten. Efter lite googlande på salvia har jag kommit fram till att det nog är prydnadsväxten stäppsalvia jag köpt...Det ante mig för jag hade för mig att de salvior jag sett tidigare både var fulare och doftade mer. Så typiskt mig men fin att se på är den ju i alla fall!

1 comment:

Anonymous said...

skulle du trots allt bli sugen på salvia så minns jag ett magasin på engelska om italiensk mat. du fick med dig det en gång och det var salvia i recepten på var och varannan sida vill jag minnas. jag har den "riktiga" varianten och du kan gärna få en snutt om du skulle vilja det. ses på tisdag!!!kram M