Thursday, January 01, 2009

Hej igen!

Nu har det varit glest med inlägg här under en period men det betyder inte att jag inte lagat mat. Tvärtom faktiskt. Den här julen lagade jag för första gången i mitt liv ett helt julbord. Jag hade tänkt att blogga omdet men det är ju mycket annat man vill hinna med under julen så det blev inte av. Fast det kanske dyker upp något julrecept här efter hand som ni kan ha nytta av nästa år eller så...

Igår firade vi nyår i goda vänners lag med en trerätters middag. Eftersom vi var bortresta fram till kvällen den 30/12 fick det bli ganska lättillredda rätter som ändå kändes lite festliga.

Till förrätt lagade jag chèvretoast som serverades på en bädd av plocksallad och ruccola. Huvudrätten bestod av helstekt entrecôte och klyftpotatis och som tillbehör en rödvinssås och vitlökssmör. Vid sidan av detta gjorde vi också en stor grönsallad. Efterrätten var enkel men väldigt god - vit chokladmousse med färsk frukt.

No comments: