Tuesday, April 15, 2008

Mystiska morötter














Vi hade en mängd grönsaker här hemma som behövdes ätas upp så i söndags tog jag tag i saken och satte igång att laga en soppa med diverse grönsaker i. Jag skalade och hackade för glatta livet men när jag började skära morötterna i slantar kom jag av mig. Var skiva som föll från kniven hade nämligen ett regelbundet mönster som om någon stansat små romber utmed kanterna! Vissa av morötterna i påsen såg lite anfrätta ut så jag spekulerade om just den här moroten trots sitt respektable yttre kunde ha börjat ruttna inifrån så att säga men moroten smakade ju helt normalt så den fick följa med ändå. Jag har aldrig sett något liknande tidigare men om någon av er har någon lösning på gåtan får ni gärna berätta. Kanske var det en påminnelse från någon däroppe om hur fantastisk och outgrundlig naturen är. Vackra var de i alla fall.

No comments: