Monday, July 30, 2007

Fläsk och bruna bönor














Efter sambons ivriga övertalning beslutades att vi skulle äta fläsk och bruna bönor till lunch i fredags. Personligen tycker jag att det är vintermat men som vädret har sett ut hittills i sommar kan man ju behöva lite comfort food. Jag hade i och för sig tur som hade en burk hemlagade bruna bönor i frysen för att stå och göra långkok på bruna bönor i vårt lilla lägnhetskök var det trots allt för kvavt för. Så jag tar upp fläsk och bönor ur frysen bara för att få reda på att smabon har planerat att åka ut till en kompis på landet över helgen eftersom jag ändå skulle jobba så jag fick vackert laga och äta fläsket själv...Det var faktiskt inte alls dumt även om jag hellre hade avnjutit det en kulen oktoberkväll. givetvis serverades skinnpotatis till.

No comments: