Friday, December 22, 2006

Nu är det jul här i vårt hus...















Det har inte varit så mycket aktivitet här på bloggen det senaste men det har det däremot varit i mitt kök. Vid sidan om julklappsinköpen har jag också lagat några ätbara julklappar. Det har blivit lite av en tradition att göra bruna bönor till pappa eftersom det är en av hans och min sambos favoriträtter (och en av de få rätter min mamma vägrar befatta sig med). Därutöver har jag lagt in päron i lag av saffran, ingefära, kardemumma och kanel. Päronen smakar som gamla hederliga ingefärspäron men blir så mycket vackrare md hjälp av saffranet. Sedan har jag i vanlig ordning lagat lite julgodis. Knäck, konjakstryffel och "mozarthjärtan" (min egen variant på Mozartkulor). Knäcken gick åt på glöggpartyt men det andra godiset ska jag ge bort i julklapp.

No comments: