Friday, January 24, 2014

Gudrun åh Gudrun!

Kulturtantsmode? Ja, kanske. I så fall är jag en kulturtant. Vi åkte till Gudrun Sjödéns lagershop i Årsta för att införskaffa ett presentkort till svärmors födelsedag. Det blev dyrt. Jag var nämligen tvungen att köpa mig en fabulös, blå, mönstrad regnkappa för 700 kr ( på rea ska jag tillägga) och en fint mönstrad omlottklänning för ca 400 kr. Och då lade jag ändå band på mig.


Klänningen fanns i tre olika färgställningar alla tre fina på sitt vis: den jag köpte och som ni ser skymten av här ovan, en vinröd variant och en gul-orange sådan. Vilken vånda att välja!  Men jag tror ändå jag valde rätt som valde den mer dämpade varianten. Känns som att den går bättre ihop med min övriga garderob och den kan funka både vinter som vår med olika tjocka koftor över.

En snygg regnkappa är ju något jag har saknat länge så jag hoppas att jag kommer våga använda denna A-linjeformade skapelse. Jag känner mig hursom som Petronella från Plaskeby i den. Nu ska jag bara skaffa mig ett par regnstövlar också så att jag är redo när vårregnet kommer! Bild på den kanske kommer senare men just nu orkade jag inte fixa det.

No comments: