Tuesday, July 10, 2012

70-årsfesten














Andra hälften av första semesterveckan inleddes ju med förkylning. Efter att mamma hade rest hem gick halsontet i spinn och jag fick feber. Detta sammanföll också med att stan fick se lite sol, vilket gjorde att jag tyckte än mer synd om mig själv där jag låg på soffan och slumrade.

Runt knuten lurade också svärfars 70-årsdag och jag hade lovat att hjälpa svärmor med att fixa buffén till den stora dagen så lite jäktad blev jag där jag låg och orkade göra...ingenting.

Efter två dagar klingade febern och kroppsontet av men i gengäld bröt snorhelvetet ut. Men med en toarulle under armen, handsprit och ipren klarar man av en 70-årsfest i det tillståndet. Det blev en trevlig eftermiddag med massa folk och massa mat och...tja...ännu mera mat.











Svärmors paradbakverk

No comments: