Sunday, March 18, 2012

Längtar efter något nytt

Så här i brytningen mellan vinter och vår brukar jag känna mig evinnerligt trött på vädret, på smutsgult gräs, grusiga vägar och grå skyar. Jag behöver något nytt. En frisk fläkt - och vårsol.

Jag blir alltid sugen på att göra en extreme makeover hemma så här års. Problemet är att jag är så splittrad mellan så många olika stilar att jag hamnar i något slags dagdrömmeri som tyvärr sällan blir mer än just det. Just nu drömmer jag om att ändra om i vardagsrummet men lyckas inte bestämma mig för vilken stil jag ska köra på. Grundstilen är egentligen en salig blandning och möblerna kommer ju få vara kvar men frågan är vilket färgtema som ska få råda? Jag funderar på att gå pasteller och blommigt galore men så damp senaste numret av Allt i hemmet ned i lådan och då blev min redan spirande kärlek för kelimmattor om möjligt ännu djupare. Synd att de är så dyra bara. Men titta här på det här omslaget är det inte galet snyggt så säg!?


No comments: