Saturday, December 31, 2011

Nya fynd

 Vi åkte en sväng till Myrorna i Ropsten häromdagen. Det var faktiskt sambons förslag. Vi har nämligen kommit på att vi vill ha fler Fasantallrikar ( de bruna som ni ser i soppinläggen) men gärna i lila eftersom vi också har en serveringsskål i lila. Tyvärr hittade fanns det två ynka tallrikar i mönstret men de var i dåligt skick och rätt dyra med tanke på det så det blev inga tallrikar den här gången.

Jag blev rätt besviken ska jag säga på att stället blivit så snofsigt nu att en sketen ulltröja kostade 160 spänn. Inga fynd göres där mer kändes det lite som. Stället verkar ha blivit trendigt och därmed också utplockat. Förr var expediterna nog oftast där på arbetsträning nu har de bytts ut mot modemedvetna hipsters  iklädda mössa, TV-glasögon och upprullade jeans. Det behöver ju inte vara något negativt i sig så klart men jag saknar känslan av att här är alla välkomna som jag tycker rått där förut.



Hursomhelst sprang jag på dessa gardiner med ett fantastiskt mönster  (visserligen i en läskig mormorsgardinskvalitet men ändå) som jag inte kunde motstå. Två gardinlängder för 50 spänn kändes ju helt okej. Dessutom fick den lilla duken som ni ser nedan följa med (10 pix). Fin till jul med sina röda äpplen men också fin till köket i allmänhet. Beklagar det halvätna kakfatet i förgrunden...

1 comment:

Jul i Laloland said...

Underbara gardiner! Påminner om våra i sovrummet. Ha det fantastiskt i Frankrike och ta mycket bilder så man får se hur där ser ut! Kram och ett synnerligen gott nytt år!