Saturday, December 31, 2011

Gott Nytt År!

Igår hade jag en liten kris här vid köksbordet. Jag får det ibland. Stunder när jag tänker att jag inte gjort något med mitt liv. Att livet bara kommer att vara ett svischande ekorrhjul och att jag kommer ramla ur det som en torr hårboll och ångra att jag stått där och trajat hela tiden.

Det kanske är begynnande åldersnoja. Jag har ju trots allt passerat trettiostrecket nu. Eller så är det bara lite sunt perspektiv på livet man får mellan varven. Det suger i och för sig att få såna där vardagskriser och     sitta och lipa och tycka synd om sig själv men efteråt blir jag lite gladare igen. Redo för nya tag liksom.

Idag t.ex. kom jag på att livet blir ju vad man gör det till. Kanske skulle man odla sin kreativa sida lite mer och söka en sån här utbildning t.ex. Dekor & reklam. Synd att det är så jomlans dyrt bara och att man skulle behöva ta tjänstledigt för att orka med att gå den men kul vore det!

Med detta sagt vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt År och må det bli så bra som vi vill ha det!

No comments: