Sunday, April 17, 2011

Påsklovsledigheten är inledd...ATCHOO!

Nu äntligen har jag fått gå på påsklov. Tyvärr har det inletts med en dunderförkylning som redan började göra sig påmind i torsdags i from av halsont och i fredags kväll utvecklades den till ett veritabelt snorhelvete. Nu sitter jag här och tycker synd om mig själv eftersom jag tvingas till vila eftersom jag har snutit mig så att blodet stritter ur höger näsborre och kroppen värker. Skitsurt faktiskt nu när vårvärmen letat sig till Stockholm och vi egentligen skulle ha gått på 30-års firande men det är bara att gilla läget -soffläget. Jag kan nog leva med det. Om jag piggar på mig kan jag också rätta några nationella prov. Det ligger en bunt om 3*50 prov i bokhyllan och väntar på mig...Men istället för att göra det tittar jag på fotona i kameran från de senaste veckorna och inser att det mest är variation på samma tema: krispiga vårtulpaner och min nya favoritdessert - melonbitar blandat med hallon(ev. också lite hackad mörk choklad)= mumma!


Veckan har inte varit så rafflande. Sambon har varit sjuk och hemma från jobbet, vi har värmt och ätit grönsakssoppan/kycklinggrytan som vi lagade i söndags och fått bilen fixad. Det senare tog en del tid och pengar faktiskt eftersom vi fick nedslag på bromsarna vid besiktningen men nu är hon körklar inför påsken den lilla pärlan! Det kostade 5300 kr men det får det väl vara värt att ta sig säkert runt på vägen. Men som min kollega sa: "Bilar är sparbössor med hål i botten"...

Ja ni hör ju själva- jag har inte mycket att skriva om. Bjuder istället på lite bilder av tulpaner och melonsallad Till och med bilderna är ju variationer på samma tema...


No comments: