Thursday, October 22, 2009

Palmbladsbox till middag...














Jag har haft en period när jag kommit hem rätt sent från jobbet det senaste så jag bad kärestan köpa en form med färdigmat till mig som jag bara skulle kunna slänga in i micron när jag kom hem. Själv hade han varit ute på restaurang och smörjt kråset med thaicurry. jag vet itne om det var därifrån den asiatiska inspirationen kom för när han stod lutad över frysdiskarna på Lidl kom han på att han skulle överraska mig med räkfyllda palmbladsboxar. Tanken var ju god. Jag gillar oftast att prova nya saker och gillar egentligen inte Findus färdimatlådor men jag kan inte säga att jag blev stormförtjust när jag kom hem med blodsockret nere i tåspetsarna och hittar en låda med mystiskt gröna bladboxar i kylen... Gnällde rätt bra om jag ska vara ärlig men det var dne enda mat som erbjöds så jag slängde in dem i micron. Tyvärr upp och ned skulle det visa sig när jag tog ut dem. Boxarna simmade då nämligen omkring i sitt eget spad och såg om möjligt än mer oaptitliga ut. Jag surnade ännu mer men bestämde mig för att i alla fall ta en tugga - och det smakade faktiskt helt ok. Lite som en fiskgratäng med asiatiska kryddor, väldigt milt kryddat.På något underligt vis blev jag mätt också...

2 comments:

Anonymous said...

Ja du vet det här huset och "utlänningamat"....kram M

moa said...

Hahahahaha..men tanken var ju god:)