Friday, September 01, 2006

"och nu börjar han igen..."

För ett antal veckor sedan begåvades vårt hus med en ny granne. Kul eller hur? Eller nä. Vår nya granne tycker om att spela musik- ofta och högt. Gärna så högt att vi kan höra texten och sjunga med fastän vi inte ens bor på samma plan. Om nu inte detta vore ett problem i sig så är musiken han(eller hon för all del) monstruöst dålig musiksmak. Första veckan spelades endast Savage Gardens "Truly, madly, deeply". Vi trodde att det var Pridefestivalunderhållningen i tantolunden vi hörde . Nu vet vi bättre. Det var grannen. Ett par dagar senare byttes spellistan ut. Nu var det Ace of Base på högsta volym. Minns att jag också nynnade glatt på "Happy Nation" när den kom men såhär år 2006 känns det som om både den och "The Sign" borde ha förpassats till soptunnan. Det senaste tillskottet i nabons skivsamling tycks vara någon typ av arabisk(?) disco(Det skulle möjligen kunna vara balkandisco också). Ni vet en tjej som ylar en lång harang och sen en massa trummor. Det är jättefestligt. Känns som om man sitter på Folkets Kebab konstant...Inget ont om etnisk musik men jag vill gärna välja själv när jag ska lyssna på den. Klockan kvart i tolv på natten är inte en sådan tidpunkt som jag skulle ha valt själv t ex. Det roliga är ju att jag snart kan sjunga på arabiska. Jo, det är sant - han har spelat samma låt så många gånger att jag börjar kunna texten. Jag vet dessutom att låten slutar med tonartsbyte och trumvirvel. Det ni!

2 comments:

Anonymous said...

hihi, jag trodde att du vant dig vid araber... eller musiken iallafall. Vi fick ju en beskärd del i frankrike...

Fridolin said...

Fast de var ju lugna i jämförelse! Det är förresten även vår granne numer. Vi misstänker att det var någon mer än vi som tröttnade på honom...