Saturday, August 26, 2006

En kökslista- Hurra!!!

Listor ligger ju både mig och R varmt om hjärtat å här ska listas. Först ut är Kökslistan som jag helt fräckt snott från Linda K (hoppas hon inte har något emot det i så fall få hon säga till). Här kommer den i alla fall:

Tre saker som jag alltid har i kylen: smör, tomatpuré och inläggningar av olika slag (typ marmelad, ättiksgurka, sardeller).

Tre saker jag alltid har i frysen: köttfärs, bladspenat, haricots verts

Tre saker jag alltid har i skafferiet: bönor, linser, krossade tomater

Tre kryddor jag alltid har hemma: salt, peppar, vitlök

Tre saker jag använder varje dag: salt, peppar, matfett

Mina tre favoritgrejor i köket: den jättebilliga men braiga Fiskarskniven, mixerstaven, trägaffeln

Tre saker som inte får komma in i mitt kök: micromat, mina mörka hårstrån (de lösa alltså) och silverfiskar (fast samtliga har gjort entré någon gång i alla fall)

Tre saker som jag skulle vilja ha i mitt kök: plats, plats och mer plats

No comments: