Wednesday, February 14, 2007

Happy Valentine!














Kommersiellt eller inte - vem vill inte ha en anledning extra att fira lite? Särskilt när det är kallt och grått och tråkigt ute som nu så behöver man alla muntrationer man kan få. När mina föräldrar dessutom passade på att hälsa på så fanns det ju ytterligare en anledning att få äta lite av det goda även mitt i veckan. Tack vare dem och alla hjärtansdag fick jag alltså en förevändning att testa att baka en smarrig vit chokladkaka ur den vansinnigt (o)vanebildande kokboken "Två systrars söta". Enligt boken ska kakan serveras i bitar, överdragen med crèmefraichesås och beströdd med granatäppelkärnor men jag spann vidare på hjärttemat och tryckte ut hjärtan ur kakan som jag bredde såsen på och toppade med en solfjäderskuren jordgubbe. Det blev riktigt fint och kakan smakade bra men om jag ska vara riktigt ärlig så var det inte så lätt att känna någon riktig smak av den vita chokladen (kanske för att vit choklad inte har så specifik smak...) men kakan blev krämig och fin.

No comments: