Sunday, August 12, 2012

Klings glass

Detta är kanske en lite dysfunktionell blogg som bara uppdateras cirka en gång i månaden och även om min ambition när jag skaffade iphone var att jag skulle kunna blogga med hjälp av den så orkar jag inte riktigt med att sitta och pilla ihop blogginlägg på den. Så här kommer nu en liten update över min sommar!


Efter en veckas vistelse på landet och ett par dagar i stan reste vi ned till mina föräldrar i Västergötland. Vädret var växlande så vi vågade oss inte på att bada i Vänern men vi gjorde somriga saker som att äta glass, Klings glass, för att vara precis. Mariestadtillverkad glass som är snudd på omöjlig att få tag på i Stockholm. Har hört det ryktas att Operabaren serverar den men hur ofta är jag där liksom? Dessutom säljer de säkert inte M400 (godaste strutglassen skapad till firandet av Mariestads 400-års jubileum) i alla fall.

Deras lösglass går inte heller av för hackor. Den avnjuts bäst på torget i stan eller ännu hellre vid hamnkiosken. Blåbärsglassen är en favorit, liksom polka men sambon satsade på lakrits. Mmm!



No comments: