Sunday, September 11, 2011

Autumn make over

 Jag har länge känt mig less på inredningen här hemma och känt ett skriande behov av förändring. Jag gillar visserligen den lite nötta stilen med gamla svartvita bilder men de ger mig ingen energi. Jag vill ha liv och färg!

Lite idéer har pyrt i bakhuvudet men jag har inte riktigt kommit till skott. Till exempel köpte jag en kökshandduk på Åhléns för några veckor sedan med avsikten att göra en tavla av den men eftersom jag inte hade någon passande ram har den legat i en låda med tygstuvar ett bra tag.Men idag åkte vi till IKEA för att köpa besticklådor och då passade jag på att köpa en svart ram till handduken.

Jag tycker faktiskt det blev riktigt schysst. Dessutom piggar budskapet upp mig. Kanske för att jag känt mig lite trött och hängig i största allmänhet det senaste. På IKEA hittade jag också matchande kuddar. Enligt prislappen skulle de kosta 149:- /styck så jag slog till på två stycken. I kassan visade de sig gå på 99 kr istället så det blev ju en budget make over!

Mina gamla franska affischer (inköpta i Paris för många år sedan) fick åter komma till heders efter ett år på en undanskymd plats i arbetsrummet.  Färgerna i dem passar faktiskt oförskämt bra ihop med mina nyinköpta kuddar. Det gjorde också lustigt nog Graham Greene boken jag fick syn på i bokhyllan så den fick helt nördigt vara med på bilden nedan fast det är jättelängesedan jag läste den...






No comments: